مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن

مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن

مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن یکی از مهمترین دغدغه های کاربران تجهیزات پزشکی که برای بیمار تنفسی خود کپسول اکسیژن تهیه کرده‌اند می‌باشد. در واقع سوال آنها این است که مدت زمان مفید استفاده از کپسول اکسیژن چند ساعت می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید…

همچنین اگر از دستگاه اکسیژن ساز استفاده می کنید مطالعه مقاله مدت زمان استفاده از دستگاه اکسیژن ساز را توصیه میکنیم.

عوامل موثر در میزان استفاده از کپسول اکسیژن

در ابتدا لازم به ذکر است مقدار دقیق و عددی مصرف هر کپسول اکسیژن را نمی‌توان بدست آورد زیرا عواملی مانند مصرف اشتباه ، پرتی متغیر گاز ، هدر‌رفتگی یا نشتی تجهیزات جانبی متصل به کپسول اکسیژن در میزان استفاده از کپسول اکسیژن بسیار تأثیرگذار می‌باشند.

بررسی اختصاصی کارشناسان ما

کارشناسان ما ، با بررسی های متعدد در این زمینه به داده های دقیقی دست یافته‌اند. در بررسی کارشناسان ما با مصرف استاندارد و معمولی گاز اکسیژن یعنی مقدار 2 لیتر بر دقیقه می‌توان یک کپسول 10 لیتری را به مدت 3 الی 3:30 مداوم مصرف نمود (یعنی اگر بصورت مستمر و بدون قطع کردن از کپسول اکسیژن استفاده نماییم).

نحوه استفاده از اکسیژن خانگی جهت کنترل اکسیژن خون بیمار

در صورتی که بیمار ما دچار بیماری ریوی و حتی کورونا شده است و وضعیت بیمار ما در حالت نرمال قرار دارد (تشخیص پزشک) ، نیاز نیست به صورت مداوم و یک سره از اکسیژن استفاده نماید. بلکه میبایست در طول روز هر موقع اکسیژن خون بیمار از حالت نرمال (حالت نرمال اکسیژن خون=92) پایین تر آمد از اکسیژن خانگی استفاده نماید تا اکسیژن خون بیمار بالای حالت نرمال قرار گیرد و تثبیت شود.

هرگاه این اتفاق افتاد (معمولا پس از یک ربع استفاده از کپسول اکسیژن) و اکسیژن خون بیمار بالای 92 تثبیت شد ، دیگر نیاز به استفاده از کپسول اکسیژن نیست. در صورتی که به این روش از کپسول اکسیژن استفاده نمایید معمولا یک الی دو روز می‌توانید از کپسول ده لیتری استفاده نمایید.

به همین نسبت نیز می‌توان میزان کارکرد کپسول 2 تا 40 لیتری را محاسبه کرد. لازم به ذکر است این مقادیر تخمین زده شده است و ممکن است کمی با مقدار مصرف واقعی متفاوت باشد.

البته نکته مهمی که در استفاده از کپسول های اکسیژن از اهمیت بالایی برخوردار است این نکته می‌باشد که استفاده نامناسب و غیر اصولی از کپسول اکسیژن عوارضی را در پی خواهد داشت که برای مشاهده این مقاله کلیک نمایید.

در حالت کلی و فشار استاندارد (2 لیتر بر دقیقه) مدت زمان استفاده از کپسول های اکسیژن به شرح زیر می‌باشد:

مدت زمان مفید استفاده از کپسول اکسیژن 2.5 لیتری (پرتابل) چقدر است؟

بررسی ها نشان داده مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن 2.5 لیتری بین نیم ساعت الی 45 دقیقه می‌باشد.
برای مشاهده لیست قیمت کپسول اکسیژن 2.5 لیتری پرتابل کلیک کنید.

مدت زمان مفید استفاده از کپسول اکسیژن 5 لیتری چقدر است؟

بررسی ها نشان داده مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن 5 لیتری بین 1:30 الی 2 ساعت می‌باشد.
برای مشاهده لیست قیمت کپسول اکسیژن 5 لیتری کلیک کنید.

مدت زمان مفید استفاده از کپسول اکسیژن 10 لیتری چقدر است؟

بررسی ها نشان داده مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن 10 لیتری بین 3 الی 3:30 ساعت می‌باشد.
برای مشاهده لیست قیمت کپسول اکسیژن 10 لیتری کلیک کنید.

مدت زمان مفید استفاده از کپسول اکسیژن 20 لیتری چقدر است؟

بررسی ها نشان داده مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن 20 لیتری حدود 7 ساعت می‌باشد.
برای مشاهده لیست قیمت کپسول اکسیژن 20 لیتری کلیک کنید.

مدت زمان مفید استفاده از کپسول اکسیژن 40 لیتری چقدر است؟

بررسی ها نشان داده مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن 40 لیتری حدود 15 ساعت می‌باشد.
برای مشاهده لیست قیمت کپسول اکسیژن 40 لیتری کلیک کنید.

برای شارژ کردن کپسول اکسیژن چه کنیم؟

در صورتی که پس استفاده از کپسول اکسیژن ، اکسیژن داخل آن به پایان رسیده ، لازم است جهت شارژ مجدد کپسول اکسیژن اقدام کنیم. مراکز مختلفی در داخل و یا خارج شهر این خدمت را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. اکسیژن امیر شارژ کپسول اکسیژن را به صورت فوری انجام می‌دهد. کافیست کپسول اکسیژن خالی شده خود را به آدرس این فروشگاه برسانید. همکاران این بخش در کمتر از 5 دقیقه کپسول اکسیژن شما را شارژ می‌نمایند و به شما تحویل می‌دهند.

قبل از خرید کپسول اکسیژن مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن بیمار را بدست آوردید

به‌همین منظور قبل از تهیه کپسول اکسیژن ، نیاز مصرف روزانه بیمار خود را محاسبه نمایید و سپس کپسول متناسب با نیاز او را تهیه نمایید.

در‌صورت نیاز به مشاوره بیشتر ، کارشناسان فروشگاه اکسیژن امیر در تمام ایام ، آماده خدمت رسانی به بیماران هستند. همچنین در صورت تمایل جهت مشورت بیشتر میتوانید به صورت حضوری به فروشگاه اکسیژن امیر مراجعه نمایید.با ما در ارتباط باشید…

فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید