عوارض استفاده از کپسول اکسیژن

عوارض استفاده از کپسول اکسیژن

اکسیژن درمانی یک درمان تخصصی است که می بایست زیر نظر پزشک معالج انجام شود. درمانگر با توجه به شرایط ویژه هر بیمار، غلظت مناسب اکسیژن و مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن را مشخص می کند. عوارض استفاده از کپسول اکسیژن اغلب در استفاده نادرست و یا طولانی مدت از اکسیژن دیده شده است. عارضه های احتمالی درمان با اکسیژن در همه بیماران یکسان دیده نمی شود. مسمومیت با اکسیژن مهم ترین عارضه درمانی است که در این مطلب به آن می پردازیم.

نحوه استفاده درست از کپسول اکسیژن

طریقه درست در مصرف کپسول های اکسیژن به اینصورت است که ، پس از مشخص شدن میزان مصرف بیمار در طول روز و همچنین مقدار حجم مورد نیاز بیمار برحسب لیتر بر دقیقه ، باید با دقت برای بیمار مهیا شود .
بهترین طریقه مصرف بدین صورت است که پس از مشخص شدن میزان مصرف به عنوان مثال ۵ لیتر بر دقیقه فشار خروجی را بر روی ۴.۵ قرار دهید تا کمی فشار تنفس به بیمار وارد شود بدین صورت ریه بیمار شروع به فعالیت کرده و تنبل نخواهد شد. (لازم به ذکر است این طریقه برای بیماران معمولی کرونایی و تنفسی می‌باشد و حتما قبل انجام آن با پزشک مربوطه مشورت های لازم برای اینکار را انجام دهید)

برای مشاهده نحوه محاسبه مدت زمان استفاده از کپسول اکسیژن کلیک نمایید.

عوارض استفاده از کپسول اکسیژن

به طور کلی مصرف اکسیژن طبی برای افراد غیربیمار توصیه نمی‌شود زیرا باعث تنبلی ریه ها و عادت کردن آن به اکسیژن خالص خواهد شد. از عوارض دیگر استفاده غیر درست از کپسول های اکسیژن می‌توان به از کار انداختن ریه ها و همچنین عادت کردن آن به هوای تنفسی غیر از هوای اشباع در فضا اطراف اشاره کرد که باعث می‌شود بیمار اعتیاد کامل به اکسیژن خالص پیدا کرده و تنفس در هوای معمولی برای وی بسیار سخت گردد.

راه های جلوگیری از عوارض استفاده از کپسول اکسیژن

توصیه میکنیم در مصرف اکسیژن دقت لازم را داشته باشید ، حتما قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت های لازم را انجام دهید .
به عنوان نکته آخر هم به مرطوب و خشک بودن اکسیژن مصرفی باید اشاره کرد که از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ باید حتما قبل از مصرف در مورد مرطوب یا خشک بودن اکسیژن مصرفی از پزشک متخصص سوال بفرمایید.

مشورت در خصوص نحوه استفاده از کپسول اکسیژن

کادر اکسیژن امیر ، فعال در زمینه شارژ اکسیژن طبی به عنوان تامین کننده نیاز های اکسیژنی بیمار شما در خدمت شما هست. شما می‌توانید از راه های ارتباطی واتساپ و یا از طریق شماره های موجود در سایت ، از مشاوره رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

همچنین در صورت تمایل می‌توانید از دیگر مقالات ما نظیر نحوه نصب مانومتر اکسیژن و همینطور تنظیم مانومتر کپسول اکسیژن بهره مند شوید.
آرزوی سلامتی برای تمام بیماران تنفسی و کرونایی.

فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید