از کجا بفهمیم کپسول اکسیژن تمام شده است

از کجا بفهمیم کپسول اکسیژن تمام شده

یکی از معضلاتی که کاربران ، مصرف کنندگان و بیماران در هنگام استفاده از کپسول های اکسیژن با آن مواجه هستند این است که از کجا بفهمیم کپسول اکسیژن تمام شده است و یا گاز اکسیژن درون کپسول خالی شده است.

از کجا بفهمیم کپسول اکسیژن تمام شده است؟

برای تشخیص دادن خالی بودن کپسول اکسیژن کافیست فلکه‌ی اصلی کپسول اکسیژن را باز و بسته نماییم. اگر از داخل کپسول ، اکسیژن با فشار مطلوب خارج شد یعنی هنوز در سیلندر ، گاز اکسیژن برای استفاده بیمار وجود دارد.

در مرحله‌ی بعد برای تشخیص مقدار دقیق اکسیژن موجود در کپسول می‌توان از مانومتر (رگلاتور) استفاده نمود. به کمک گیج (درجه) موجود بر روی مانومتر می‌توان میزان اکسیژن درون سیلندر را مشاهده نمود. همچنین می‌توانید نحوه ی نصب مانومتر های اکسیژن را در سایت اکسیژن امیر مشاهده نمایید.

در حالت کلی اگر کپسول اکسیژن خود را در کارخانه های تأمین اکسیژن اطراف شهر شارژ نمایید ، فشار نمایش داده شده روی گیج مانومتر باید بین 120 تا 130 بار باشد و در صورتی که کپسول اکسیژن خود را در یکی از مراکز تأمین اکسیژن شهری (نظیر شارژ اکسیژن امیر واقع در منطقه 11 ، خیابان کمیل ، بعد پل نواب ، روبروی فرهنگسرای انقلاب ، پلاک 103) شارژ نمودید ، مقدار فشار نمایش داده شده بر روی گیج مانومتر میبایست بین 95 الی 100 بار باشد تا بتوانیم بگوییم کپسول اکسیژن پر شده است.

پس از مصرف اکسیژن درون کپسول نیز هرگاه فشار موجود در کپسول اکسیژن به زیر 15 بار آمد ، عملا کارکرد کپسول به پایین ترین سطح خود رسیده است و نیازمند آن است که شارژ شود. اکسیژن امیر همه روزه از ساعت 8 الی 20 در خدمت شما عزیزان جهت تأمین اکسیژن انواع کپسول های 2 الی 40 لیتری می‌باشد.

عوامل موثر در افزایش مدت زمان استفاده مفید از کپسول اکسیژن

در آخر باید گفت چگونگی استفاده از مانومتر ها در میزان مصرف اکسیژن بسیار مهم می‌باشد. زیرا ممکن است به دلیل نشت اکسیژن از مانومتر ، اکسیژن مصرفی هدر رود و سرعت تخلیه اکسیژن مصرفی افزایش یابد به همین دلیل لازم می‌دانیم نحوه تنظیم مانومتر کپسول اکسیژن را در سایت ما مشاهده نمایید تا نحوه تنظیم و همینطور آب بندی مانومتر ها را آموزش ببینید.

همچنین در صورت صلاح دید ، هنگامی که گاز اکسیژن درون سیلندر شما رو به اتمام بود ، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اکسیژن امیر ، کپسول اکسیژن خود را در کمتر از ده دقیقه مجددا شارژ نمایید و یا با تماس با کارشناسان ما جهت حمل و نقل کپسول اکسیژن و گرفتن پیک موتوری مشورت نمایید.

فهرست محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ارسال تمامی سفارشات از 14 فروردین انجام می‌شود